26 lokakuun, 2022

Vastuullinen yrittäjä tekee työtä asiakkaan hyväksi

Olen joutunut pyytämään työhön liittyviä tarjouksia asiakkaitteni puolesta heille, ja toisinaan niitä saa odotella hetken aikaa. Joskus joku ei vastaa ollenkaan. Myös yleinen tilanne yhteiskunnassa on saanut minut miettimään vastuullisuutta sekä mitä se tarkoittaa minun kohdallani. Näkyykö se asiakkailleni ja kuinka he kokevat sen.

Minulle vastuullisuus on henkilökohtaisesti työni tekemisessä tärkeä asia. Mielestäni vastuullisuus on sitä, että asiakas voi luottaa minuun ja kaikkeen tekemiseeni. Koen tärkeäksi sen, että teen kuten asiakas haluaa. Tämä ei tarkoita sitä, että en ehdottaisi mitään uutta asiakkaalle tai jotain sellaista mitä asiakas ei ehkä ole osannut ajatella. Haluan asiakkaiden olevan tyytyväisiä, joten hyväksytän aina työni asiakkaalla. Mikäli huomaan hänen olevan tyytymätön tai epäröivän ratkaisua (tehtyä työtä), selvitän onko jotain mistä hän ei pidä tai mikä askarruttaa. Työ on hänen, ja hänen on haluttava näyttää sitä eteenpäin tai lähettää asiakkaille. Ohjenuorani onkin aina ollut, että minuun on pystyttävä luottamaan niin asiakkaiden kuin yhteistyökumppaneiden.

Mitä vastuullisuus tarkoittaa minun mielestäni minun työssäni
  • Minulla vastuullisuus alkaa siitä kuinka nopeasti vastaan asiakkaalle tai yhteistyökumppaneille. Pyrin vastaamaan mahdollisimman nopeasti ja maksimissaan vuorokauden viiveellä. Toki tarjouspyynnöissä on aika mihin mennessä niihin tulee vastata. Vastuullisuus tarkoittaa että vastaan siinä ajassa.
  • Mikäli työtilanteeni ei anna mahdollisuutta vastata tarjouspyyntöön ilmoitan sen tarjouspyynnön lähettäjälle. Selvitän tilanteeni, enkä jätä pyytäjää roikkumaan epävarmuuteen siitä tuleeko tarjous vai ei.
  • Vastuullisuus tarkoittaa minulle yksilöllisyyttä eli jokainen toimeksianto toteutetaan asiakasyrityksen tarpeista, yksilöllisesti suunniteltuna sekä viedään eteenpäin yksilöllisen prosessin mukaisesti. Koen olevani yrityksen yhteistyökumppani, ja haluan auttaa heitä menestymään sekä tekemään oikeita ratkaisuja.
  • Otan asiakkaan mukaan jo suunnitteluvaiheessa, en kuluta turhaan asiakkaan aikaa. Luovuus myös syntyy yhdessä.
  • Kuuntelen ja olen kiinnostunut asiakkaasta. Jokainen asiakas on uniikki, ja ihan mahtavaa saada kuulla mitä hän haluaa. Millaisia kohderyhmiä yrityksen tuotteille ja palveluille on jo olemassa sekä millaisia tarvitaan lisää. Kuinka voin auttaa kehittämään hänen liiketoimintaansa. Hyvä asiakkaaseen perehtyminen vähentää turhia kyselyitä ja myös osaan tehdä paremmin oikeita ratkaisuehdotuksia, eikä asiakkaan aikaa ei mene turhiin lisäselvityksiin.
  • Teen oman osuuteni kuten on sovittu. Loppulaskuissa ei saa tulla asiakkaalle epämiellyttäviä yllätyksiä. Vastuullista on tehdä se mitä lupaa sovitusti.
  • Vastuullisuutta on omalta osaltani pysyä aikatauluissa sovitun mukaisesti.
  • Pyrin hankkimaan työvälineeni niin, että ne ovat pitkäikäisiä.
  • Suosin mahdollisuuksien mukaan asiakkaan sijainnin mukaan paikallisia yrityksiä (esimerkiksi painotöissä).
  • Ratkaisut mietin myös tarkkaan mitä suosittelen asiakkaalle. Tarvitaanko materiaaleja manuaalisina vai riittääkö digitaaliset ratkaisut, joka säästää luontoa.
  • Hoidan ja autan yhteydenpidossa muihin toimijoihin asiakkaan tarpeiden mukaan kuten painot, postitukset ja muut valmistajat.
  • Teen jälkiseurantaa ja pyrin olemaan yhteydessä asiakkaaseen jälkeenpäin. Kuullakseni kuinka tehdyt materiaalit, ratkaisut ovat toimineet. Pyydän myös palautetta työstäni.

Näin minä koen vastuullisuuden. Tässä työssä vastuullisuuden tulee näkyä asiakkaalle. Löydät myös palveluprosessini nettisivuiltani täältä.

Niin ja jos kaipaat itsellesi vastuullista graafikkoa, AD:tä niin ei muuta kuin luuri käteen tai näppäile meili minulle. Saa myös pistää someviestejä yv:nä. Jutellaan lisää.

Aiempia artikkeleita

Haluatko uusia yritysilmettäsi?

Haluatko uusia yritysilmettäsi?

Yritysilme kannattaa uudistaa aina silloin tällöin. Menet kauppaan ja huomaat että tutut ruokapakkaukset on...